A JÖVŐ, A TEJ ÉS A KÁVÉ…

2021.10.13.

AZ EMBEREK JELENTŐS SZÁZALÉKÁNAK SZENVEDÉLYE A KÁVÉZÁS, NÁLAD EZ MIKOR KEZDŐDÖTT?

Lehet mondani, hogy a szenvedélyem a munkám, vagy fordítva?! Gyakorlatilag 1990 óta kávéital automaták üzemeltetésével foglalkozunk, saját gépekkel, saját üzemeltetésben. Ami nálunk egyedülálló, hogy 1995 óta belefogtunk saját alapanyag gyártásába is. A gyártás valódi gyártást jelent, nem csak csomagolást! Saját receptjeink alapján állítunk össze italporokat.

MITŐL LESZ EGY KÁVÉAUTOMATÁBÓL FOGYASZTOTT KÁVÉ FINOM ÉS ÍZLETES?
SOKAN MÉG MINDIG FÉLNEK MEGNYOMNI A GOMBOT EGY ILYEN AUTOMATÁNÁL, MERT TARTANAK A ROSSZ MINŐSÉGTŐL!

Ha visszagondolok a szakmában eltöltött 30 évünkre, akkor bátran jelenthetjük ki, hogy a gépek állapota és minősége ma már Magyarországon bőven a „vállalható" szinten van.
Az üzemeltetők számára is fontos, hogy a végfelhasználó bizalommal közelítsen egy-egy adott automata felé. Mindegy, hogy kávéautomaták üzemeltetéséről, saját alapanyaggyártásról vagy szervizelésről beszélünk, az elsődleges szempont mindig a minőségi egyedi szolgáltatás nyújtása a megrendelőnek. Első lépésként magát az üzemeltetést kezdtük el a gépek cseréjével egy magasabb szintre emelni.
Magyarországon jelenleg nincs olyan alapanyaggyártó cég, aki ekkora gépparkkal rendelkezne, mint mi! Persze ez együtt jár a folyamatos fejlesztéssel, megújítással.

AZ, HOGY KIVÁLÓ GÉPPARKKAL RENDELKEZTEK FONTOS, DE AZÉRT NEM ELHANYAGOLHATÓ AZ ALAPANYAG SEM!

Pontosan, ez a második lépés. A kávé minőségében történtek jelentős változások, ami nem csupán abban mutatkozott meg, hogy az instant kávégépek helyét átvették a szemes, őrölt, frissen-főzött kávékat biztosító gépek, hanem az automatákban használt kávék minősége is jelentősen javult. Az üzemeltetők tudatosan keresték meg a saját, jó minőségű kávéikat. Ami viszont még várat magára, az az „ízhordozóként" használt tej. Itt még nem történt meg a piaci elvárásoknak megfelelő váltás. De már nem kell sokat várni...

"...az elsődleges szempont mindig a minőségi egyedi szolgáltatás nyújtása a megrendelőnek."

EMLÍTETTED AZ „ÍZHORDOZÓKAT". HOGYAN SZÜLETIK MEG EGY ÚJ ÍZ?

Egy recept megvalósítása hosszú folyamat. Először van egy elképzelés azzal kapcsolatban, hogy milyen jellegű italról beszéljünk, kakaós, kávés, cappuccino stb., azaz mit szeretnénk megalkotni.
Az igazi és valódi eltérés ma az ízek tekintetében van. Például a tervezésnél kell eldöntenünk, hogy egy cappuccinonál a holland vagy olasz típusú italt szeretnénk-e létrehozni. Ha azt mondjuk, hogy holland, akkor kakaós alapra tervezünk, kóstolunk, egy olasz típusnál a tej az alap. Mindenkinek más ízvilág tetszik, de igyekszünk a legvadabb elképzelést is megvalósítani. A megrendelőink visszajelzései alapján a mostani kedvenc a narancsos ízű kávé vagy a GRAN-Brandyccino, amiben a Tokaji aszú ízének jellege is felismerhető.

MEGVAN A KÁVÉTOK, MEGVAN A KAKAÓTOK, A SAJÁT TEÁTOK, HOGYAN JÖTT A MILK IT ÖTLETE?

Ehhez megint szükséges egy kis történeti visszatekintés, ha röviden szeretném összefoglalni. Nem találtunk olyan minőségű tejport, amely megfelelt volna az általunk támasztott, vagy az egyre igényesebb fogyasztói elvárásoknak. És hát mit csinálsz, ha nincs valami, amire szükséged van? Legyártod magadnak abban a formában és minőségben, amit megálmodtál, hogy a kávézás élménye tökéletes legyen.

Mindenkinek más ízvilág tetszik, de igyekszünk a legvadabb elképzelést is megvalósítani.

MIÉRT ÉRDEMES ILYEN NAGY FÓKUSZT HELYEZNI A TEJRE?

Szakmai szempontból fontos információ volt számunkra, hogy a választott kávé több mint 70%-ban tejjel kombinálva kerül fogyasztásra (kávé tejjel, cappuccino, latte stb.) És persze azt is tudjuk, hogy a kávé ízét a tej „emeli fel". Ezért nem tekinthetünk a tejre úgy mintha egy elhanyagolható tényező lenne, pedig általában a szakma mellékesen kezeli.
A „tej címszó alatt" a hazai forróital automaták 90%-a növényi zsiradék alapon (kókuszzsír, pálmaolaj) és glükózszirup hozzáadásával készített „tejport" adagol, amit egyébként a hatályos élelmiszertörvény alapján nem szabadna tejnek nevezni, de ebbe most ne menjünk bele...
A növényi alapú „tejporra" a német nyelv a Kaffeweiser (kávéfehérítő) szót használja, ami jobb esetben kávé-krémesítőnek, kávé-krémpornak felelne meg, de mégsem ez az elnevezés kerül a gépek italválasztó gombjára, amikor a fogyasztó kávét-tejjel választ.

HA ENNYIRE MAGÁTÓL ÉRTETŐDŐ A KÁVÉ MELLÉ A TEJ, MIÉRT NEM GONDOLT EGY ILYEN JÓ MINŐSÉGŰ TEJPOR ELŐÁLLÍTÁSÁRA KORÁBBAN SENKI?

Ennek több oka is lehet, az első anyagi természetű. Egyszerűen nem érte meg a forgalmazóknak és gyártóknak kikísérletezni a folyamatot, vagy kísérleteztek, de nem ügyeltek a minőségre. Sajnos a vásárló fejében az italautomatából fogyasztott termék minősége nem képviseli azt a szintet, ami az árazásban is megjelenhetne. Annak ellenére, hogy a legtöbb automata által főzött kávé minősége már a presszók szintjén van, az árazásban mégis jóval elmarad attól.

A másik ok a megbízható, tapadásmentes adagolásban kereshető, ami a növényi bázisú krémporoknál már megszokott volt, de az eddig forgalomba került tejporoknál sokszor okozott meglepetéseket, vagyis nagyon könnyen összetapadnak a szemcsék, ezáltal kezelhetetlenné válnak.

A harmadik talán kissé paradoxon, mert bár szeretjük a tejet, annak viszont az illatát már kevésbé. Az eddig forgalomba került tejporoknál ez gyakran járt együtt némi illattal is, ami egyébként természetes kellene, hogy legyen, gondoljunk csak egy alpesi tehén látványára annak minden velejárójával. A szakma mégsem tudta elfogadni, kommunikálni, hogy a valódi tejnek „tejszaga" van. Kóstolásnál ez volt az egyik legfontosabb szempont, ne legyen illata. Sok-sok tesztelés után, bevallom őszintén, jó volt látni a döbbent elégedettséget, amikor a mi tejporunkat kóstoltattuk.

HOGYAN SIKERÜLT EGYBŐL MEGTALÁLNOTOK A MEGFELELŐ ÁLLAGÚ, ILLATÚ, SZEMCSEMÉRETŰ TEJPORT?

Be kell valljam, gyártóként természetesen mi is szembesültünk a termékfejlesztésnél a „betapadásos" és az „illatos" árnyoldallal, de szerencsére jó két éve sikerült olyan megbízható összetevőket találnunk, melyek teljes mértékben kiküszöbölik ezeket, így egyedülálló megoldást tudunk kínálni, minden tekintetben.

MIKOR KERÜLNEK EZEK A TERMÉKEK A PIACRA? VAGY MÁR AZ AUTOMATÁITOKBÓL ILYET KÓSTOLHATUNK?

Évek óta valamennyi automatánkban összehoztuk a minőségi kávénk mellé a minőségi tejport is, ami a saját pörkölésű kávénkat is „felemeli", de természetesen más üzemeltetők és forgalmazók is vásárolják és töltik az automatáikba a tejporainkat éppúgy, ahogy csokoládé-porainkat vagy cappuccino-italporainkat is.

"Kóstolásnál ez volt az egyik legfontosabb szempont, ne legyen illata. Sok-sok tesztelés után, bevallom őszintén, jó volt látni a döbbent elégedettséget!"

JELEN ESETBEN, AZONBAN NEM EGY SIMA ZACSKÓS TEJPORRÓL BESZÉLÜNK, HANEM EGY NAGYON KOMOLY MARKETINGET TETTETEK A MILK IT BRAND BEVEZETÉSÉRE. JÓL GONDOLOM, HOGY EZZEL EGY ÚJABB SZINTET LÉPTEK?

Ez így van, és hisszük, hogy még van feljebb is. Az új MILK IT márkával elérhető, hogy a piac ne csak a kávéból, hanem a tejből is a legjobbat nyújtsa, így emelve a presztízst és a hozzá kapcsolt magasabb árakat is. A vásárlói elvárások az automatákból történő italfogyasztás esetében is folyamatosan emelkednek.

MIT JELENT A MILK IT SZLOGEN, MITŐL LESZ A XXI. SZÁZAD TEJPORA?

Tejpor már évtizedek óta létezik, de nagyon sok probléma volt vele a tapadás, a nehéz kezelhetőség miatt, és mi vagyunk az elsők, akik kapszulába is tudtuk zárni.
A MILK IT 100%-ban valódi tehéntejet tartalmazó tejpor, ami nemcsak a vending üzletágban, hanem a vendéglátásban, cukrászatban, sőt a háztartásokban is megállja, megtalálja a helyét. Ennek egyik különleges célpiaca a Nespresso kompatibilis kapszulák szegmense.
MILK IT kapszuláink - már ízesített változatban is - unikális megoldást nyújtanak az egyre növekvő Nespresso kompatibilis kávékapszulák piacán.

HOGY LÁTOD, EZ LESZ A JÖVŐ?

Úgy gondoljuk, ez a termék érdemes arra, hogy önálló brandként kerüljön a piacra. Sokat dolgoztunk, terveztünk és újraterveztünk, mire megtaláltuk a tökéletes méretű és szerkezetű összetevőket. Eddig is sok mindenben voltunk már úttörők, ez nem szokatlan a számunkra. Ha folyamatosan ott van az emberben a szűnni nem akaró küldetéstudat, kellő türelemmel párosítva, akkor előre borítékolható, hogy az a vízió, amit magunk elé képzeltünk, előbb-utóbb valósággá válik!

GRANCAFÉ elérhetőségei
+36 33 520 550
sales@gran.hu
2509 Esztergom, Strázsa u. 6.
www.kave24.hu


Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseid között: